Meniu zilnic sanatos

Este bine sa aflam cat mai multe informatii despre alimentatie, acestea fiind foarte folositoare atunci cand vrem sa mancam sanatos. Acestea ne ajuta sa ne intelegem mai bine corpul, nevoile si sa ocolim capcanele unei alimentatii gresite. Daca nu aveti timp sau inspiratie. iata o propunere de meniu delicios si sanatos care nu va va rapi prea mult din programul deja stabilit.

MICUL DEJUN

Prima masa a zilei e foarte importanta pentru ca ea ne furnizeaza energia necesara unei zile de munca. Satui fiind de cereale cu lapte, de multe ori consideram ca o cafea la serviciu este indeajuns, dar pe termen lung aceasta alegere ne poate duce la boli precum gastrita sau ulcerul.
Un mic dejun sanatos poate contine:
Fructe
Cereale
Lapte slab
Ceai
Biscuiti
Paine
Marmelada
Miere de albine
Este de recomandat ca la micul dejun sa se consume mai multe vitamine si carbohidrati.Aceasta combinatie ne ofera vitalitate si indeparteaza senzatia de foame pentru mult timp.

PRANZ ( intre orele 12.00- 14.00)
Ce ar trebui sa contina un pranz sanatos?

La femei:

-carbohidrati: 70g de : paine ,paste,orez ,cartofi (evitand consumul de paine impreuna cu orez,cartofi, paste)
-proteine: 110 g carne de porc sau 130g carne de pui , vita , peste
acestea putatnd fi inlocuite cu legume(pastai,fasole,linte ,mazare boabe,boabe de naut)
cu lactate si oua
-Fibre :verdeturi gatite pe (aburi, cuptor, grill fara carbuni) cantitatea dorita
-1 Fruct
– 2 linguri de ulei folosite/pers

 
La barbati:
-carbohidrati 70-90 gr de: paine, paste, orez, cartofi (evitand consumul de paine impreuna cu orez,cartofi, paste).
-Proteine: 130 gr de carne de porc sau 150 gr de carne de pui , vita,peste.
acestea putatnd fi inlocuite cu legume(pastai,fasole,linte ,mazare boabe,boabe de naut)
cu lactate si oua

– Fibre :Verdeturi gatite pe (aburi, cuptor, grill fara carbuni) cantitatea dorita
-1 Fruct
– 2 linguri de ulei folosita/pers

Intre pranz si cina daca ne este foame este indicat sa consumam : un morcov, 3 biscuiti, un iaurt slab,un fruct,telina

CINA ( intre orele 18.00-20.00)
Si pentru prepararea cinei este indicat sa consumam :
– Carne slaba130g la femei si 150 g la barbati ( carne de pui,cucrcan,peste) sau Lactate( branzeturi)
Insotite de
– 200g -300 g salate putin condimentate
-1 lingura de ulei folosite /pers

Seara trebuie evitate fructele

!!!!!!!!!!    Consumul de torturi, prajituri, gogosi etc sa fie facut o data la saptamana  ca un mic rasfat

SPOR LA O VIATA SANATOASA  🙂

Lascia un commento

Lascia un commento

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...