Hraneste-ti corpul in mod sanatos

De cateva ori pe zi, corpul nostru ne cere sa-l hranim. Imediat ce il lipsim de doza sa necesara de energie, problemele incep sa apara: ne simtim sla­biti, ine­ficienti, deseori suntem cuprinsi de du­reri de cap sau de indispozitii difuze. Astfel, sa ne hra­nim sanatos inseamna sa ii asiguram corpului nostru carburantul minim de care are nevoie pentru a functiona

Adesea nu luam micul dejun, grabiti sa pornim la drum pentru a infrunta circulatia ca sa nu in­tarziem la slujba. Daca man­cam, o facem pe un colt de masa, in timp ce ne ma­chiem sau ne legam cra­vata, intre o gura de cafea si o in­ghi­titura de cereale indulcite peste masura. Stim din cea mai frageda copilarie ca micul dejun este masa cea mai impor­tanta a zilei, dar continuam sa il neglijam. Abia atunci cand vom realiza ca sana­tatea este importanta vom cauta sa ne alimentam sanatos

Trebuie sa fim pregatiti sa ne gospodarim cum tre­buie camara, frigiderul si sa ne controlam obiceiurile alimentare. Trebuie sa deve­nim constienti ca este necesar sa renuntam la alte acti­vitati cand mancam si sa nu luam la repezeala o in­ghi­titura lucrand sau uitandu-ne la televizor

Aceste deprinderi gresite impiedica digestia nor­mala care incepe cu o buna masticatie. Atunci cand nu suntem atenti la ea, concentrandu-ne atentia in alta parte sau asupra unui alt lucru decat masa pe care tocmai o luam, ne expunem unei serii de probleme digestive care ar putea fi evitate foarte simplu.

Mesele ar trebui sa fie momente de repaus si de comunicare. Ele ne dau ocazia sa ne intrerupem activitatea pentru a ne redobandi fortele si pentru a ne regasi pe noi insine si pe cei apropiati noua.

A te hrani in mod natural
Daca a manca sanatos implica sa asiguri cor­pului tau un aport caloric suficient si regulat, aceasta inseamna si sa te hranesti natural. Sanatatea se intretine mai usor cu legume si fructe proaspete decat cu legume conservate, cel mai adesea excesiv de sarate, si cu fructe la cutie prea dulci.

Controlul aportului caloric
Studiile realizate au demon­strat ca o alimentatie cu un aport caloric mai restrans con­tribuie la pastrarea sanatatii si fa­vorizeaza lon­ge­vitatea.

Binefacerile postului
Postul este un moment de repaus pe care il oferim cor­pului nostru pentru a-i permite sa se dezintoxice. Nu trebuie deci sa fie considerat drept un mijloc de a pierde din greutate, ci pur si simplu un mod de a ne purifica. Avand un puternic rol re­­generator, postul ajuta la combaterea anumitor indispozitii si chiar a anumitor boli. El favorizeaza circulatia san­guina, micsoreaza sau face sa dispara simptomele asociate artritei sau reumatismului si permite fi­catului sa se refaca. Fara a mai pune la socoteala pacea pe care postul o coboara in sufletul celor care il practica!

Reducerea absorbtiei de grasimi
Sa ne hranim sanatos inseamna si sa reducem absorbtia de grasimi. Oamenii care con­suma cartofi prajiti, alimente prajite, man­caruri crocante, peste pan� si bacon de mai multe ori pe saptamana sunt oare constienti la ceea ce este supus organismul lor? Sunt constienti de daunele pe care aceste gra­simi le produc orga­nismului lor? Oricum, aceasta grasime asimilata de organism se transforma in depozite adipoase!

Atunci cand obisnuinta de a manca gras, sarat, dulce sau pane vine din copilarie, cand asta e tot ce stim, schimbarile sunt mai dificil de facut. Totusi, nu este un motiv suficient pentru a conti­nua sa ne alimentam la fel tot restul vietii.

Traiasca apa!
Nu se va vorbi niciodata suficient de mult de importanta apei si de contributia ei la mentinerea sanatatii. Absenta ei produce in­toxicatii, dezechilibre interne si multe alte probleme de sana­tate. Nu de­geaba se recomanda sa consumam in fiecare zi intre sase si opt pahare de apa! Corpul nostru are nevoie de apa pentru a fi capabil sa functioneze la para­metrii maximi. Nu asteptati sa va ceara un pahar cu apa atunci cand aveti gura uscata; il faceti sa sufere inutil si starea de des­hidratare in care va aflati este deja destul de avansata.
Formati-va obiceiul de a bea apa. Lichidele din corpul dumnea­voastra vor ajunge la un nivel propice starii de sa­natate, veti elimina in mod regulat toxinele si intregul organism se va simti mult mai bine. Aceasta se va vedea mai intai pe tenul dum­neavoastra, care va straluci de sanatate si pe pielea dumneavoastra, care va avea mai multa suplete si elasticitate.

Zaharul pe banca acuzatilor
Daca grasimea a fost ”incriminata” in ultimii ani, se pare ca zaharul este pe locul imediat urmator. Atentie! la zaharul din prajiturile si bomboanele noastre preferate.
Mai multe studii au semnalat un risc crescut de cancer al colonului, in cazul unui consum mare de zahar. E nevoie sa rea­mintim ca zaharul este elementul declansator al dia­betului.

Lascia un commento

Lascia un commento

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...