Sparanghelul

Sparanghelul   –  Cum il fierbem?

De la sparanghel indepartam partea dura apoi  il clatim in apa rece .
Intr-o oala punem la fiert apa cu putina sare .
Cand apa clocoteste punem sucul de la o jumate de lamaie in apa apoi adaugam sparanghelul.
Se lasa la fiert 15-20 min.
asparagus_green550px-Cook-Fresh-Asparagus-Step-3Asparagus
PROPRIETATILE DE BAZA

Sparanghelul este o excelenta sursa de vitamina K, acid folic, vitamina C si vitamina A si una buna de vitamine B (B1, B2, B3 si B6), fibre, mangan, cupru, fosfor, sulf, potasiu si proteine.

Sparanghelul este considerat un foarte bun diuretic.

Stiati ca o singura portie de sparanghel pe zi (aproximativ 150 de grame) asigura aproape 70% din necesarul organismului de acid folic? Astfel, sparanghelul este un foarte bun protector impotriva bolilor de inima. Si pentru femeile insarcinate sau pentru cele vor sa ramana insarcinate consumul de sparanghel contribuie la micsorarea sanselor de dobandire a unor defecte de nastere ale fatului.

Ca restrictie, sparanghelul trebuie consumat mai putin de catre persoanele care au probleme de rinichi sau care sufera de guta, fiindca aceasta planta sporeste nivelul de acid uric din organism.

Continut caloric: 21 la 100 de grame.

Intrebuintari culinare: in omlete, salate, ca si garnitura , supa/crema  de sparanghel.

Lascia un commento

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...